خانه » تخفيف تفريحات کيش » خانه بومیان کیش | موزه کیش ♥

خانه بومیان کیش | موزه کیش ♥

  • مدت زمان بازدید از موزه 30 دقیقه میباشد.
  • زمان فعالیت خانه بومیان از 15:30 الی 20:30 میباشد.
  • صنایع دستی و سوغات کیش در موزه موجود میباشد.

جهت مشاوره رایگان و خرید با شماره 09300232640 تماس بگیرید.

40,000 تومان

خانه بومیان کیش

خانه بومیان کیش، یک موزه خصوصی از سبک زندگی بومیان کیش میباشد که شرایط و نحوه گذران روزگار ساکنان محلی کیش را در 200 سال پیش به نمایش میگذارد.

وقتی اسم جزیره کیش به میان می آید، اذهان عمومی معمولا به سمت یک شهر توریستی لوکس با ساختمان ها و پاساژ های شیک و ماشین های به روز میرود. در حالی که در کیش ساختمان هایی قدیمی به قدمت بیش از 200 سال هم وجود دارد.

یکی از این منزل های تاریخی، مربوط به تاجر معروف مروارید حاج عبدالله بن شاهین میباشد که قدیمی ترین خانه اعیانی بومیان کیش به حساب میآید و امروزه به شکل موزه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بومیان کیش در واقع هموطنان عرب ما هستند که سال های سال قبل از اینکه کیش به آبادانی برسد در این جزیره بکر و مرجانی زندگی می کرده اند. در آن زمان های شیوه زندگی به دلیل امکانات محدود و نبود آب و برق بسیار متفاوت بوده است.

معماری ساختمانهای آنها منحصر به فرد و شیوه گذران زندگی بسیار متفاوت از زمان حال بوده است.

در این موزه اتاق های متفاوت و قدیمی با پنجره های زیاد برای دریافت جریان هوای تازه از سطح دریا وجود داشته. اتقا های کاربری های متفاوتی داشته اند. آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق حجله و …

این بومیان برای تزئین خانه در مراسمات مختلف از جمله عروسی ها، سراسر دیوارها را با پارچه های رنگارنگ میپوشانده اند و و به اتاق جلوه و نمای زیبایی میبخشیدند.

در این موزه انواع وسایل ماهیگیری قدیمی به نمایش گذاشته شده اند تا شیوه ی درآمدزایی ساکنان قدیمی کیش از دریا را نشان دهند.چرا پیشه اصلی آنها ماهیگیری و صید مراورید بوده است.

بومیان کیش صنایع دستی خاص خود را دارند و همچنین دسرها و خوراکی های عربی خشمزه ای درست میکنند که شما میتوانید در این خانه تاریخی آنها را تهیه کنید.

 

نکات خانه بومیان

  • مدت زمان بازدید از موزه 30 دقیقه میباشد.
  • زمان فعالیت خانه بومیان از 15:30 الی 20:30 میباشد.
  • صنایع دستی و سوغات کیش در موزه موجود میباشد.

شما با رزرو تفریحات در سایت کیش توریست  تخفیف ویژه دریافت خواهید کرد و درهزینه های خود صرفه جویی میکنید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خانه بومیان کیش | موزه کیش ♥”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *